Jak zrobić rower z silnikiem elektrycznym?

Jak zrobić rower z silnikiem elektrycznym?
E-bike, czyli rower ze wspomaganiem elektrycznym, to szał ostatnich lat. Nic dziwnego, same rozwiązanie ma szereg zalet: jest ekonomiczne, ekologiczne, przyjazne dla każdego rowerzysty – słowem, daje wiele możliwości przy niewielkiej fatydze. Jak zrobić rower z silnikiem elektrycznym? Dzięki zestawom firmy ZibiBike do samodzielnej konwersji roweru tradycyjnego na rower elektryczny, jazda wspomagana jest w zasięgu praktycznie każdego amatora jednośladów. Zastanawiasz się czy to trudne, albo ile kosztuje rower elektryczny robiony samodzielnie? Odpowiadamy!


Zrób to sam – zestaw elektryczny do roweru: cena i montaż

W  warunkach, nazwijmy to, „garażowych” wykonanie samodzielnie roweru elektrycznego jest wyzwaniem dla ludzi o wyspecjalizowanej wiedzy. Dla przeciętnego rowerzysty pozostaje lepsze, szybsze i mniej kosztowne rozwiązanie: zestawy elektryczne do roweru firmy ZibiBike. Zostały one opracowane w taki sposób, by ograniczyć skomplikowany montaż do minimum. Zestaw na przednie koło składa się z silnika o mocy 250W, baterii z kontrolerem oraz tylko jednego przewodu, który te podzespoły łączy. Nie brzmi zbyt skomplikowanie, prawda? Nawet wyświetlacz nie jest potrzebny, bo korzystamy z darmowej aplikacji na smartfona. Jeśli dodatkowo nie chce nam się męczyć z przerabianiem koła i przeplataniem szprych, możemy zdecydować się na zakup gotowego, zaplecionego koła od ZibiBike w cenie 170 zł. Z tym gotowym dodatkiem montaż to kwestia minut.

Ile kosztuje przerobienie roweru na elektryczny? Darujemy sobie filozoficzne dywagacje na temat tego, ile warty jest nasz czas i przejdziemy do konkretów. Zestawy do konwersji roweru na elektryczny to koszt rozpoczynający się od 2 000 zł. Czy to dużo? Jeśli posiadamy już swój własny rower, który chcemy przerobić, to wydaje się to zdecydowanie bardziej opłacalnym rozwiązaniem, niż kupno nowego roweru elektrycznego w sklepie. Cena fabrycznie nowych modeli rozpoczyna się od 3 500 zł, a średnio rowery te plasują się w przedziale cenowym 6 000 – 13 000 zł.

Do montażu potrzebujemy trochę przestrzeni, wolnego popołudnia, rąk do pracy i kilku prostych narzędzi. Dołączany do zestawu manual pomoże nam krok po kroku przejść przez konwersję roweru na elektryczny, to jak składanie mebli z Ikei. Bateria litowo-jonowa może mieć formę bidonu i montowana jest na ramie roweru. Druga opcja to bateria bagażnikowa, trochę większa, wymagająca specjalnego stelaża. Rodzaj baterii zależy od tego jaki rower posiadamy, a także od tego jaką formę napędu elektrycznego do roweru wybraliśmy. Z wariantów dostępnych w ZibiBike możemy zdecydować się na napęd przedni lub tylni, z silnikiem o mocy 250W lub 350W.

Kiedy konwersja tradycyjnego roweru na elektryczny jest najbardziej opłacalna?

Przejazd 30-60 km ze wspomaganiem elektrycznym pedałowania to koszt około 30 gr, czyli pojedynczego ładowania baterii. To o wiele taniej niż tankowanie skutera, motocykla, czy samochodu – w przestrzeni miejskiej rower elektryczny doskonale je zastąpi. Skutecznie ominie korki, pozwoli w dobrym stanie i odpowiednio świeżym dojechać do pracy czy szkoły, nie utrudnia poruszania się w upalne dni, a dla osób starszych lub słabszych fizycznie wydaje się jedyną alternatywą, by nie rezygnować z ukochanej formy rekreacji, jaką jest przejażdżka rowerem.