Jazda rowerem to świetna forma rekreacji, pozwala utrzymać dobrą kondycję fizyczną i rodzi mnóstwo pozytywnych emocji oraz pretekstów do wyjazdów, wycieczek i wychodzenia z domu. Dla wielu osób rower to jednak nie tylko zabawka, ale przede wszystkim środek transportu. Zwłaszcza w dużych, zakorkowanych miastach docenia się jego walory. Nie zawsze jednak zdrowie czy okoliczności pozwalają nam każdego dnia jeździć, pedałując na pełnych obrotach. W takich okolicznościach warto pomyśleć o konwersji roweru na elektryczny. Jeśli nigdy o tym nie słyszeliście, to szczegóły o przerabianiu rowerów na wspomagane elektrycznie znajdziecie w tym artykule!
Wsparciem merytorycznym była dla nas oferta firmy ZibiBike, która specjalizuje się w dostarczaniu na polski rynek zestawów do samodzielnej konwersji rowerów tradycyjnych na rowery elektryczne. Listę podstawowych pytań klientów-żółtodziobów zebraliśmy właśnie od ekspertów reprezentujących tę markę.
Jak przerobić rower? ABC przerabiania rowerów na elektryczne
Czy każdy rower można zamienić na elektryczny? Prawie, szacuje się, że około 90% pojazdów się do tego nadaje. Czy potrzebujemy do tego wyspecjalizowanej wiedzy, dostępu do narzędzi lub warsztatu? Nie – przerobienie swojego roweru na rower z napędem elektrycznym każdy może zrobić w warunkach „domowych”. Czy rower elektryczny będzie jechał sam i rozpędzał się jak skuter czy motorynka? Znów odpowiedź przecząca – nie. Samodzielnie tworzone rowery elektryczne mają za zadanie wspomóc rowerzystę w pedałowaniu i nabieraniu prędkości, chodzi o to by pokonać dany dystans mniejszym nakładem sił. Są także ograniczenia w nabieraniu prędkości, więc nie ma co liczyć, że poszalejemy nim z wiatrem we włosach. Rower elektryczny służy raczej osobom słabszym lub starszym, a także wszystkim rowerzystom, którzy w warunkach miejskich chcą dojechać do pracy lub szkoły, nie zalewając się potem.
Zestaw do przerobienia roweru na elektryczny - co musimy kupić?
W ZibiBike możliwe jest kupienie całego zestawu do przerobienia roweru na elektryczny, lub złożenie takiego samodzielnie, w zależności od naszych potrzeb. Dla klientów udostępnione jest narzędzie do konfiguracji, które przeprowadzi nas przez ten proces bez żadnych utrudnień. Co musimy kupić, żeby małym nakładem środków i sił przerobić rower na elektryczny? Podstawa to silnik, bateria i kontroler – silnik wspomaga ruch koła i nabieranie prędkości, akumulator zasila silnik, kontroler steruje całością. Nie ma w tym skomplikowanej technologii. Przydałby się jeszcze wyświetlacz, który pokazuje różne parametry jazdy. W napędzie na przednie koło nie jest on potrzebny, wystarczy aplikacja na smartfona. Silniki do rowerów elektrycznych montowane są w miejscu piasty koła przedniego lub tylnego – oba warianty są przyjemne dla oka i nie wadzą w trakcie pedałowania.
Bateria litowo-jonowa, ze względu na to, że musi zasilić przez dłuższy czas niemały silniczek do roweru elektrycznego, ma swoje rozmiary i to nad jej mocowaniem warto się nieco dłużej zastanowić. Bateria w obudowie przypominającej bidon, może zostać zamontowana na ramie roweru, dokładnie tam gdzie butelka rowerowa. Takie baterie pozwalają średnio na pokonanie około 50 - 80 km na jednym ładowaniu, większe to baterie bagażnikowe. Montaż ? W przypadku napędu na przód - koło z zaplecionym silnikiem, łączy się z baterią… i gotowe! W ZibiBike dostaniecie w gratisie app’kę do monitorowania parametrów jazdy na urządzenia z systemem Android i iOS. Polecamy!
Jeśli już wiesz jak przerobić rower na elektryczny i chcesz nabyć Nasze zestaw, skorzystaj z kodu rabatowego. Wpisz w odpowiednim oknie w trakcie składania zamówienia "Tebim" - otrzymasz 5% rabatu.